Work smarter not harder…
Introduktion til LEAN stod der på programmet i dag. Fra 9 – 16. Ikke just mit drømmescenarie på en torsdag. Eller en hvilken som helst anden dag for den sags skyld.
Men det skulle vise sig, ikke at være så slemt endda. Ja, der kom rent faktisk en del gode og sjove diskussioner ud af det. Kursuslederne kom med den påstand, at kunden er fløjtende ligeglad med, hvordan en vare er produceret! Kunden er kun interesseret i slutproduktet!
Jeg vil til enhver tid påstå det modsatte… i hvert fald når det gælder undertegnede kunde. Jeg er ved Gud ikke ligeglad med, om den vare jeg køber er produceret af børn, om den makeup jeg bruger er testet på dyr eller om de dyr jeg spiser, er blevet behandlet ordentligt.
Sådan gik dagen og bølgerne gik til tider højt.
Dagens virksomhed: pølsevognen… den fik vi effektiviseret så grundigt, at hvor det før i gennemsnit tog 16 minutter, at få en hotdog tog det efter indførelsen af LEAN 4,5 minutter fra man afgav sin bestilling, til man havde den færdige hotdog i hånden.
Og i morgen er det fredag… og jeg har laaang weekend helt til onsdag.
Behøver jeg at sige, at det gider jeg godt? (:
2 Comments
qvinde
LEAN er meget godt, men når LEAN fjerner vigtigheden af miljø og kontakt og empati og alt det der andet gode i den mellem menneskelige kontakt, så er LEAN fårktoplorteaftale…
Og stik mig så for helved en ristet med brød 😉
Mette
Spise her eller ned hjem? 😉