Nå øv…
Det skulle være så nemt… påstod ekspedienten hos Høyer Auto. Jeg har købt ny radio til Polo’en og troede, at jeg måske skulle have en slags adapter mellem den og bilen – men efter at han havde været med ude og inspicere sagerne sparede jeg de penge. Den skulle være til at forbinde, bare sådan umiddelbart. Påstod han!
Det var den da også… skidtet virker bare ikke. Der er ligesom ingen strøm på.
Pisosse… for nu kan jeg squ heller ikke finde ud af at montere den gamle igen 🙁
Syng selv… eller noget!
(Jeg har en teori om, at jeg har sprunget en sikring i bilen – og der derfor ingen strøm er til radioen. Men kan man det?)
12 Comments
Brian Nilssson
Jeg husker også min tid fra min gamle Golf, der skulle også en ny radio i med cd-afspiller… I et af stikkende er der to gange 12 volt, den ene er på 12 volt hele tiden som holder radioens hukommelse i gang når radioen ikke bruges, mens den anden er på 0 volt. Når tænding sættes til og motoren starter går denne fra 0 til 12 volt. Dette gør at radioen “ved” om bilen er i brug og derved tænder og slukker radioen selv. På min gamle Golf var der byttet om på de to ledninger i stikket, hvilket betød at glemte alle indkodet stationer hver gang jeg stoppede motoren… Der gik en mand i mig 🙂 og jeg fik byttede om på ledningerne med lidt loddetin og ducktape. Det ikke kønt ud, men det virkede! 😉
Ang. hvor sikringerne gemmer sig ved jeg ikke, men jeg tillod mig at Google lidt:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=72&t=21173
Håber det leder dig på rette vej!
Mvh. Brian Nilsson, Løgstør.
Brian Nilssson
“…hvor sikringerne i en Polo gemmer sig ved jeg ikke…” skulle jeg havde skrevet, for jeg ved godt hvor de er i en Golf og Opel. 🙂
Mette
Danke shcön Brian. Ich habe die Sicherungen in die Betriebsanleitungen gefunden 🙂
Og jeg har sørme også fundet ud af at det er sikring nr. 11 der hører til radioen og at det skal være en 8 ampre.
Thansen får besøg af mig senere på dagen!
Mette
Det er vist nødt til at “gå en mand” i mig også Brian – for jeg har samme problem med gemte indstillinger som går fløjten.
Eller også skal jeg bare bestemme mig for, at det er endnu en charme ved en gammel bil 🙂
Anders Dahl Tollestrup
Sikke noget pis, Mette. Kan du ikke ringe efter en ven ?? 😉
Der må da være masser af mænd som vil stå på halen for en enlig kvinde i hendes bedste alder med en Polo 😉
Mette
Det skal nok komme til at virke… på den ene eller den anden måde 🙂
Maj-Britt
Nu minder en polo jo ganske meget om en golf 2 og eftersom vi har 3 styk af dem, kender jeg da til de mest nødvendige reperationer 😉
Til venstre for rattet og ned sidder sikringerne (måske?) og nr. 2 fra venstre er den der bl.a. styrer radioen.
Det er da et forsøg værd. Ellers er du velkommen i Rebelsig og få den nye sat i 🙂
Mette
Jeg kører lige om lidt en tur til fjorden med den rødhårede – så tjekker jeg lige om jeg kan finde noget der ligner sikringer.
Tak for tippet og tilbuddet 🙂
Mette
Ingen sikringer at se overhovedet 🙁
Pernille
Jeg bilder mig ind jeg ikke ved noget som helst om biler… men så dukker der alligevel fuldstændig ubrugelig visdom op ind imellem – helt sikkert fra dengang jeg var gift med en bilgal barnefader med “eget” værksted… eller i hvert fald sådan et lokale han og en kammerat lejede for at sætte i stand og sælge til overpriser…
Jeg havde allerede dengang en fornemmelse af at overskudet var til at tage at føle på og vistnok forsvandt sammen med alle de fyraftensøl der var helt nødvendige for at køre foretagendet.
Nå men hvorom alting er, sprang der snesevis af sikringer. Hele tiden og vistnok også i forbindelse med anlæg. De er ikke særlig store og lå altid alle steder – både på gulvet, i handskerummet og hvor der ellers var plads.. så jeg støtter din teori.
Desværre kan jeg ikke hjælpe med at lokalisere placeringen af sikringerne 🙂
Mette
Godt og tak… så er jeg nok alligevel ikke helt blond 😉