Hotline

Jeg har fået brugt nogle “livliner” på jobbet i de sidste 14 dage. Jeg er glad for, det ikke er “Hvem vil være millionær” jeg deltager i, hvor man kun har sølle 3.

Jeg overtog i starten af året ansvaret for firmaets mange (183) informationsskærme. Ja det vil sige, reelt skulle jeg kun ha’ overtaget den “bløde” del af jobbet (design og opsætning) og der skulle forlængst ha’ været fundet en person til varetagelse den tekniske side. Sådan er det bare ikke gået og derfor sidder jeg pt. på begge stole.

Opgaven de sidste 14 dage har været at opdatere skærmenes firmware. Én af gangen 😕 Det er ikke forløbet helt efter planen alle steder og der er brugt urimeligt mange ressourcer på opgaven. Fordi jeg ikke er klædt ordentligt på. Fordi det ikke var planen, at det skulle være min opgave. Fordi…

Firmaets egen tekniske afdeling skubbede bare problemerne foran sig… mente øjensynligt ikke det var deres opgave… søgte at tørre den af på nogle andre! Absolut ingen hjælp at hente der.

Heldigvis lader min helt “egen” it-nørd mig ikke sådan i stikken. Han gad godt. Trods det, at det ikke er hans opgave. Og i samarbejde med ham (og leverandørens hotline), har jeg/vi løst de fleste problemer. Og lært af det. Er der noget at sige til, at jeg er usædvanligt glad for ham?

Nu er alt kørende i nyeste udgave og jeg krydser fingre for, at det varer længe før vi skal lave dén øvelse igen!

.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *